مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از پایان دست نویسی دفاتر و آغاز به کار دفاتر الکترونیک در دفترخانه های اسناد رسمی استان در شهریور ماه امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان رضا طالبی زاده بیان داشت با ابلاغ شیوه نامه بهره برداری از دفاتر الکترونیک سردفتران اسناد رسمی که به امضای معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رسیده است، از تاریخ 10/6/95 دفاتر الکترونیک سردفتر در تمامی دفاتر اسناد رسمی مورد بهره برداری قرار گرفته و از تاریخ مذکور ثبت کلیه اسناد رسمی و اقدامات تبعی مربوط به این اسناد ، صرفا در دفاتر الکترونیک انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ بهره برداری دفاتر الکترونیک، ثبت سند جدید در دفاتر دست نویس ممنوع است، توجه کلیه سردفتران را به این موضوع لازم برشمرد.

طالبی زاده از مهمترین نتایج بهره برداری از دفاتر الکترونیک را تسریع در انجام کار مراجعین به دفترخانه های اسناد رسمی و جلوگیری از جعل و غیره دانست و گفت با اجرای این طرح روند ثبت اسناد در دفترخانه های اسناد رسمی سرعت خواهد گرفت.

وی از مزایای دیگر استفاده از دفاتر الکترونیک در دفترخانه های اسناد رسمی به دقت بیشتر در ثبت اسناد و عدم بروز اشتباه در روند ثبت اسناد اشاره کرد.

گفتنی است با بهره برداری از دفاتر الکترونیک سردفتر در دفاتر اسناد رسمی دست نویسی دفاتر در دفترخانه های اسناد رسمی پایان می یابد و از اطلاعات الکترونیکی موجود در سامانه جامع املاک نسخه چاپی اخذ و به صورت دفاتر مجلد صد برگی در دفترخانه های اسناد رسمی نگهداری خواهند شد.

 

 

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران مرکز ، هيات مديره اين كانون در اطلاعيه‌اي از كليه سردفتران و دفترياران دعوت به همكاري كرد.

 

متن اين فراخوان به اين شرح است:

بسمه تعالی

 

به منظور استفاده از تمام ظرفیت همکاران سردفتر و دفتریار در دفاتر تخصصی کانون سردفتران و دفتریاران، از همکارانی که دارای حداقل 5 سال سابقه خدمت یا فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر بوده و آماده همکاری می‌باشند، دعوت به همکاری می‌گردد.

 

 متقاضیان می‌توانند با ارسال سوابق خدمتی خود به کانون سردفتران و دفتریاران، ما را در این مهم یاری نمایند.

 

 

همكاران محترم مي‌توانند درخواست خود را از طريق درگاه «ايده،پشنهاد،راه حل» در صفحه نخست سايت كانون ارسال كنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون سردفتران و دفترياران در نشستي كه محمد رضا دشتي اردكاني رييس كانون سردفتران و دفترياران با معاونت امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور داشت محمد مهدي انجم شعاع دستور اعمال 10 درصد افزايش حق التحرير موضوع تبصره 6 بخشنامه شماره 94 /77811 مورخ 12/5/94 را صادر كرد.

 

 

به گفته دشتي اردكاني پياده سازي و ايجاد بستر براي اعمال اين افزايش، 48 ساعت به طول خواهد انجاميد.

نقل از کانون مرکز 

 

 

آقای انجم شعاع معاونت محترم امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور : بحث حذف دفاتر در ماده ۷ قانون جامع کاداستر پیش‌بینی شده و شامل تمام دفاتر می‌شود اما برای سازمان ثبت اسناد مقدور نبود که تمام دفاتر را حذف کند و صلاح هم این نبود و بر این اساس این کار فازبندی شد و فاز اول آن دفاتر املاک بود

 

 

 

 

 

                معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه این سازمان برای حذف سنتی دفاتر ثبت اسناد در آینده می‌گوید: بحث حذف دفاتر در ماده ۷ قانون جامع کاداستر پیش‌بینی شده و شامل تمام دفاتر می‌شود اما برای سازمان ثبت اسناد مقدور نبود که تمام دفاتر را حذف کند و صلاح هم این نبود و بر این اساس این کار فازبندی شد و فاز اول آن دفاتر املاک بود. به گفته انجم‌شعاع، در حال حاضر با نظارت کامل، این مساله پیگیری می‌شود تا تمام دفاتر املاک آن را اجرایی کنند. وی می‌گوید: در فازهای بعدی دفاتر دیگر از جمله دفاتر جاری دفترخانه‌ها یا سردفتر را فازبندی می‌کنیم که در حال حاضر در مرحله پایلوت قرار دارد و شیوه‌نامه آن نیز تهیه شده و با همکاری کانون سردفتران این اتفاق افتاده و با پشت سر گذاشتن مرحله پایلوت و خطاگیری این امر اجرا خواهد شد. انجم‌شعاع خاطرنشان می‌کند: به نظر نمی‌رسد زمان زیادی نیاز باشد تا این کار به طور رسمی اجرا شود؛ ناگفته نماند که در مقدمه اجرای این کار که تهیه پدهای اثر انگشت در دفترخانه‌هاست، هم‌اکنون در تمام دفترخانه‌های کشور اجرایی شده و در حال استفاده هستند.  معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان تصریح می‌کند:‌ سامانه ثبت الکترونیکی اسناد هم که حدود ۳ سال در حال کار بوده، تمام مقدمات آن هم فراهم شده است.